Page content

article content

Herpositionering Nectar Marketing

Er zijn van die momenten in je leven, die alles even op zijn kop zetten. Voor mij was dat de vertoning van An Inconvenient Sequel, de tweede klimaatfilm van Al Gore. Ik was uitgenodigd door Folkert van der Molen van Sustainalize voor een besloten vertoning aan hun relaties. Weerman Reinier van den Berg deed vooraf een opbeurend praatje: het is weliswaar vijf over twaalf, maar als we allemaal goed ons best doen, kunnen we de klok nog terugdraaien. Duurzaam ondernemer Maurits Groen zette het nog wat zwaarder aan: nee, terugdraaien kan niet meer, we kunnen de gevolgen hooguit beperken als we nu alles op alles zetten. En ook Ruud Koornstra had op het Nationaal Sustainability Congres, een paar weken eerder, al geroepen dat de veranderingen naar energie- en klimaatneutraal lang niet snel genoeg gaan.

Na afloop van de film bleef ik tien minuten als verslagen zitten. Van nature een optimist wist ik het even niet meer. De gevolgen van de klimaatverandering zijn overal in de wereld al keihard merkbaar, in de vorm van overstromingen, steeds heviger orkanen, langdurige periodes van droogte en bosbranden. En het zijn de armsten in de wereld, zij die de kleinste bijdrage aan de desastreuze klimaatverandering hebben geleverd, die er de grootste gevolgen van ondervinden: honger, verlies van hun huizen, verdrinkingsdood, vluchten naar…ja, waar naartoe eigenlijk?

Etalage

In de afgelopen weken heb ik mijn verslagenheid omgezet is daden. Ik heb nagedacht, veel gelezen en langdurig gesproken met Maurits. Op basis hiervan heb ik besloten tot een herpositionering en de activiteiten van Nectar Marketing te gaan focussen op het bijdragen aan de versnelling en realisatie van klimaatoplossingen. Ik wil mijn brede marketing- en bedrijfskundekennis en mijn ruime projectmanagement-ervaring, ook met agile en scrum, in de komende tien jaar hiervoor gaan inzetten. Het betekent niet dat mijn huidige klanten vanaf vandaag niet meer welkom zijn. Maar de etalage van mijn winkel is vanaf nu gevuld met andere producten.

En in plaats van eindejaarsgeschenken doe ik dit jaar een gift aan het Climate Reality Project:

Climate Reality Project

Comment Section

0 reacties op “Herpositionering Nectar Marketing

Plaats een reactie


*